همه چیز یعنی فیتیله

برای معین کوچولو و فیتیله که عشقشه

همه چیز یعنی فیتیله

برای معین کوچولو و فیتیله که عشقشه

اولین برداشت از برنامه فیتیله جمعه تعطیله

از زمانی که جلوی یک تلویزیون سیاه و سفید کوچک(با مارک توشیبا )مینشستم و منتظر دیدن پینوکیو و بعد ها سند باد و زورو و...بودم کمی بیش از سی سال میگذرد.بعد ها با وجود افزایش کانالهای تلویزیونی از علاقه ام به جعبه ی جادویی کاسته شد از دیدن و شنیدن دروغ هم خسته شده ام.مدتهاست که فقط پخش مستقیم فوتبال خارجیست که می تواند من را روبروی تلویزیون بنشاند و مواردی غیر از این استثنا محسوب میشود.برنامه ی فیتیله جمعه(عیدا) تعطیله یک مورد استثناییست اگر چه مخصوص کودکانست ولی برای دیگران هم جذابیتهایی دارد

ویژگیه منحصر به فرد این برنامه استفاده از موسیقی و شعر است.که گهگاهی  با حرکات موزون( که عده ای به ان رقص هم میگویند) همراه است.علاقه ی ذاتیه کودکان به موسیقی و ریتمهای شاد همراه نمایشهای کوتاه برنامه ای دلچسپ و اموزنده ای را فراهم کرده است که مانند  ان را در این سالها و حتی ان سالها کمتر دیده ایم.موسیقی البته از همه ی هنرها در کشورمان بد بخت تر و بیچاره تر است زیرا اصولا فعلی حرام و مورد دار است.ولی از همین فعل مشکوک به حرام برنامه ای خوب پدید امده است که بزرگتر ها هم از دیدنش حضی میبرند .در کل میتوان گفت فیتیله جمعه تعطیله محصول اعجاز موسیقی ست و دنیای پاک کودکی و برای کودکان و کسانی که دنیای کودکی را درک میکنند شیرین و جذاب است.

منبع:(http://library51.blogfa.com/)(بر و بچه های کتابخانه ی قائمیه)

خوب دوستان خوب این هم یک برداشت  از برنامه ی فیتیله جمعه تعطیله.

 این اولین برداشت است. منتظر نقدها و  برداشتهای مختلف دیگران از این برنامه باشید . یکی از اون برداشتها میتونه برداشت شما دوست عزیز باشه. منتظر نظراتتون هستم. خدا پشت و پناهتون.

نظرات 13 + ارسال نظر
غروب پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:37 ق.ظ http://amintarokh1.blogfa.com

سلام دوست جونم
خیلی عالی بود
اسم من شیرینه!
نقاشی میخونم و ساله دیگه قراره برم کلاسه بازیگری

. سلام. در هر صورت از اشنایی باهات خیلی خوشحالم. امیدوارم در همه ی مراحل زندگیت موفق باشی. منتظر هنرمندیه خانم شیرین به عنوان یک بازیگر توانا هستیم.

زهرا پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام سمانه خانم
برداشتتون عالی بود به درستی که چنین است من خیلی ها رو دیدم که با موسیقی های تند این برنامه مخالف بودند ولی نوشته ی شما درست حرف دل همه ی ماست
در واقع موسیقی اگر بد بود که خدا قرار نمیداد که بلبل چه چه بزنه و قناری اواز بخونه
با حرف و عقیده ی شما موافقم


در پناه خدا باشید

ممنون از نظرت. خیلی خیلی خیلی دوست دارم.سلام به خواهر گلت برسون.

مهدیه پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:39 ب.ظ http://shaparakkocholo.blogfa.com

حرکات هماهنگ اونها به نظر من هم جالب میاد.
حتما خیلی تمرین میکنن.
راستی یه سوال خصوصی ازت داشتم.(البته اگه اشکالی نداره)
اینکه شما چند سالتونه؟
اگه جواب بدین ممنون میشم.
فعلا

سلام. ممنون از نظرت. من ۲۷ سالمه.

لیدا پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام سلام صد تا سلام
سمانه جون از این که خیلی قشنگ مینویسی و توضیح میدی وبلاگت قشنگه
چقدر قشنگ با زبون ساده برنامه فیتیله رو تعریف میکنی اگر کسی برنامه رو نتونه ببینه با نوشته های تو انگار که برنامه رو دیده

موفق باشی

طرفدار جدی عموپورنگ پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام
ناراحت نشو اما بدون که گروه فیتیله واقعا مسخره هستن. اونا غیراز تقلید از عموپورنگ هیچی دیگه بلد نیستن ......تا قبل از اینکه بچه ها اسم عمورو روی پورنگ بذارن هیچکی بلد نبود عموبشه یاتاقبل ازاینکه اون شعر بخونه هیچکی نمیدونست شعرم میشه خوند حتی ریتم اهنگهاشونم تقلیده نه فقط از پورنگ ازهمه.... حسودن ومذخرف....وقتتو بااینا هدر نده

دوست عزیز سلام. اولا نمی دونم چرا اگر انقدر هنر این گروه در نظرت مسخره میاد به خودت زحمت دادی تا بیایی این مطالب رو بنویسی. دوما از من به شما نصیحت: در زندگی سعی کن بی دلیل بدون منطق صحبت نکنی.مثالش خودم. سعی کردم علاقم رو فقط به تعریف و تمجید خلاصه نکنم بلکه دلیل بیارم. وبلاگی به عشق برنامه ی محبوب خودم و پسرم درست کردم. کم کم و با بررسیه بیشتر به نتایج خوبی رسیدم. همه چیز عالی بود. هنر هنرمندان محبوبم. محبوبیتشون بین مردم. نمایشهای اموزنده و اصولیشون و اهنگهای با ریتم بی نظیر اونها.همه ی اینا دست به دست داده تا یک گروه بی نظیر و در واقع بی همتا برای کودکان و حتی بزرگتر ها باشند. تمام جوانب از سمت من بررسی شده. من خیلی ساده و الکی از کسی یا گروهی تعریف نمیکنم. خوب بزار یکم منطقی تر جلو بریم و روی تک تک جملاتت بررسی کنیم ببینیم ایا درستند یا فقط از روی احساس گفتید.خوب اولین جمله : گروه فیتیله مسخرست و جز تقلید چیزی بلد نیستند. دوست خوب اردک تک تک تک تک اردک اردک تک تک تک اردک کجای شعرش و ریتمش به شعر ای خدای پاک و خوب مالک بود و نبود نقشی از حضور توست گردش چرخ کبود میخوره. این کجا و ان کجا.خودتون کلاتونو قاضی کنید و دلنشینیه شعر ای خدای پاک و خوب رو با اردک تک تک مقایسه کنید. یا مثلا شعر گل و گل و گل شمایید مثل فرشته هاید خوشحال و خندون باشید همیشه هر کجایید در مقایسه با دوستای ما هی بهترینن هی هر جا باشن هی نازنینن و..... شعر عمو های مهربون کجا و شعر عمو پورنگ کجا. ریتمهاش زیاد چنگی بدل نمی زنه. البته قشنگند ولی ریتم شعرهای عمو ها مردم پسند تره.خوب نمی دونم ایا از خاطرات عمو پورنگ که همیشه با مادر بزرگش خاطرات داشت تقلید شده یا از اردک تک تکشون. خدا میدونه. دوست خوب قبل اینکه حرفی به ناحق بزنی روی حرفت فکر کن و بعد بزن. مگه نام مقدس عمو سند خورده به اسم شخص خاصی. هر مرد ی میتونه عمو ی یه بچه باشه. در ضمن من البته عمو پورنگ رو انچنان نمیشناسم و قضاوت نادرست در مورد شخصیتشون نمیکنم ولی اینو میدونم شما کاملا در اشتباهید. دلیلی ندیدم این نظر رو پاک کنم. اتفاقا باید باشد تا همه ی اونایی که هم نظر با شمان جوابشون رو بگیرند. دیگه فکر نکنم بیشتر از این جایز باشه توضیح بدم.

پرنسس جنی پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:12 ب.ظ http://hastie.blogsky.com/

نظم و ترتیب وهماهنگی این گروه ستودنیه . این گروه از معدود گروههایی هستن که با صمیمیت و همدلی تا امروز به کارشون ادامه دادن و ثابت کردن وحدت بدون دعوا و جبهه گیری هم ممکنه. موفق باشی.

پارمیدا پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:50 ب.ظ

سلام. عالیه. حرف ندار.ه. یعنی حرف ندارن این عمو های نازنین. تکند و بیست. سمانه جان ممنون که جواب این ادم بی منطق رو دادید. اول که خیلی خیلی یک ادم باید بی شخصیت باشه که بی دلیل به کسی تهمت بزنه و چرا راه دور بریم اصلا بهتره بگیم یه ادم باید خیلی بی شخصیت باشه که جملات زشت بنویسه.
من که خجالت کشیدم وقتی دیدم مثلا طرفدار سر سخت عمو پورنگ چنین شخصیتی داره.خداییش ندیدم حتی یکی از طرفداران فیتیله به عمو پورنگ توهین کنه. اره میگفتم. دقیقا راست میگید. اخه نمایشهای سراسر اموزنده و شاد و واقعا خنده دار عمو ها کجا و نمایش عمو پورنگ کجا. بازم بگما من نمایش عمو پورنگ رو نقض نمیکنم ولی در کل فقط به گفتن اینکه نمایشهای عمو های مهربون بهترند بسنده میکنم. اون عزیزان در نمایشهاشون تمام نکات تربیتیه ریز و درشت رو بکار میبرند. یعنی در هر برنامه تقریبا ۵ یا ۶ تا نکته ی اموزشی. خیلیه ها. هیچ برنامه ی کودکی انقدر پر بار نیست. خوب دیگه فیتیلست دیگه رقیب نداره. سمانه جون ممنون از وبلاگ عالیت در واقع خیلی شیک و چه جوری بگم خیلی بدل میشینه. بازم ممنون. تا بعد

سلام دوست خوبم. ممنون از نظر لطفت. مرسی از توضیحاتت. برداشت جالبی بود. در اسرع وقت برداشتهای دوستان رو دسته بندی میکنم و تو یه پست جدا گونه ثبت میکنم. بازم ممنون.

ثنا جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:46 ق.ظ

سلام.خسته نباشی سمانه خانم.من به عنوان یک انسان خجالت می کشم.. دیگه بیشتر از اینم در موردش نیاز نیست بگم. از این حرکت زشت شرمنده شدم.
خوب وبلاگتون از هر جهت عالیه.هم صورتش زیباست هم سیرتش. برداشت من از فیتیله اینه:فیتیله رو کوچیک و بزرگ پیر و جوون میپسندند به دلیل اینکه عمو های عزیزمون در اجرای نمایشها عدالت را رعایت کردند.گاهی اوقات به موضوعاتی پرداختند که نه تنها برای کوچکترها بلکه برای بزرگتر هایشان نیز اموزنده است. برای مثال نمایش قصابها. از لحاظ موسیقی که حرف اول رو تو همه ی برنامه های کودک میزنه.از همه مهمتر در کنار هم بودن عمو های مهربون و در این مدت بسیار تحسین بر انگیزه. در هر صورت ارادت بسیاری به عمو های خوبمون داریم . خدا حفظشون کنه. سمانه جان باز هم ممنون. موفق باشی

سلام. ثنا خانم. ممنون از توضیحاتتون. دقیقا حرفهای دل منو زدید. منتظر نظراتتون هستم.

غزاله جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:40 ق.ظ http://www.tarlan-parvane.blogfa.com

سلام

من هم فیتیله و هم عمو پورنگ و هم خاله شادونه رو دوست دارم!

ممنون دوست خوبم.افرین به دل مهربون و رئوفت. خدا حفظت کنه.

ساناز جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:01 ب.ظ

سلام سمانه جون.نمیدونم با وجود اینکه شما قبلا هم گفته بودی که تو وبلاگت میخوای با دلیل به اثبات برسونی که برنامه فیتیله برنامه بی عبب و نقصیه ولی بعضی ها مثل دوست خوبمان این موضوع رو فراموش کرده و بدون منطق درباره فیتیله این حرف ها رو زده هرچند که شما ودیگر دوستان با نظرهاتون ثابت کردید که ایشون داره اشتباه میکنه و نه تنها عمو های فیتیله بلکه طرفداران این برنامه هم انسانهای منطقی هستند . همه ما میدونیم که با مشغله های امروزی شاید تنها وقتی که بچه هامیتونن در کنار والدین باشن همین جمعه است و فیتیله برنامه ای که همه خانواده با هم به دیدنش میشینن و این باعث میشه که بچه ها در کنار پدر ومادر از دیدن برنامشون لذت ببرند، برنامه ای که شادابی و شعرها و آهنگ های دلنشینش به همراه هماهنگی بین عمو ها خیلی به روح و روان بچه ها و حتی بزرگترها
کمک میکنه ، برنامه ای که تنها نصیحت نمیکنه بلکه با نمایشهایی که در زمینه های مختلفه و هیچوقت هم برای بچه ها تکراری نیشه از شاهنامه و فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی و گذشته ها گرفته تا بهداشت و مسائل علمی و درسی رو بهشون آموزش می ده.من نمیتونم همه چیز رو توی این چند خط خلاصه کنم فقط همیشه از خدا میخوام که دل عموهای فیتیله رو شاد کنه و کمکشون کنه که بچه های ما به چنین برنامه هایی نیاز دارند.سمانه جون شرمنده که وقتت رو گرفتم . به امید روزی که همه از روی حق و حقیقت صحبت کنند.

مرسی دوست خوبم. خدا پشت و پناهت.

ریحانه یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:05 ق.ظ http://mymehran.blogfa.com/

سلام
خوبی؟ مطلب خوبی بود.
راستی من عمو ها رو چند بار از نزدیک دیدم. به نظر من که خیلی مهربونن.
من هر جمعه فیتیله رو نگاه میکنم، همین طور شنبه، یکشنبه ها هم تو جام جم برنامه ی خونه به خونه رو. به نظر من که حرف ندارن.

غروب یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:42 ب.ظ http://amintarokh1.blogfa.com

مرسی گلم از این که سر زدی

بازم پیشه ما بیا

امیرحسین پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:04 ق.ظ http://www.apvt.blosky.com

تو قسمت ویرایش قالب برو.
۲ قسمت داره:
۱-قالب وبلاگ
۲-قالب نظرات
تو قالب نظرات کپی کن. مشکلی هم پیش نمیاد.

ممنون درست شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد