همه چیز یعنی فیتیله

برای معین کوچولو و فیتیله که عشقشه

همه چیز یعنی فیتیله

برای معین کوچولو و فیتیله که عشقشه

توصیف یک دوست خیلی خوب از فیتیله +شرح حال برنامه ی امروز

 

 سلام.در ابتدای کار میخوام یک توصیف بسیار زیبا از برنامه ی فیتیله که دوست خیلی خوبم زهرا نوشتند براتون بنویسم و بشنوید این شرح زیبا را:

چه خوبه پنج شنبه ها وقتی هنوز مهتاب چادر نقره ایش را از روی حوض ابی وسط حیاط جمع نکرده و هنوز هم ستارگان از لا به لای ابرها بر ساکنان زمین چشمک میزنند یادم به هفته های قبل میفتد و برای برنامه ی فردا شوقی عجیب هر گوشه از وجودم را پر میکند شوق اینکه فردا چه خواهد شد و چه حرف تازه ای برای گفتن خواهند داشت. من در گوشه ی اتاقم به تلویزیون خیره میشوم و باز حکایتهایی زیبا از هر نمایش در تار و پود ذهنم نقشی تازه میزند نقشی امیخته از خنده و در پس ان حقیقتی نهفته.هر برنامه ای از فیتیله صحنه ایست از هنرمندی   بی تکرار و بی بازگشت و نمایش   قلم وقایع نگار این صحنه ها.و من هر هفته با ذوقی بی کران بیننده ی حکایتی دیگر از میان هزاران هزار حکایت پر از شادی و خنده و پند هستم.تصویر گران  حکایتها و نمایشهای این برنامه با دیدی متفاوت از همه  لا به لای  حقیقتهای روزانه ی زندگی میجوییند واقعیتهایی را و در بیان ان انچنان هنرمندانه عمل میکنند که در میان خنده هایی که از ما سر میزند میاموزیم درسی دیگر را. به همین سبب فیتیله برنامه ای برای هم ی سنین است!!به راستی لحظه ای که دستم را ستون چانه کرده ام و خیره به برنامه ی فیتیله  به رازهایی می اندیشم که خنده و شادی و جست و خیز اعضای ان پرده داران است.راز مشکلات زندگی و نیز کوله باری پر از خستگی. به درستی که میخندند در حالی که اگر مثل تمامی ادمیان خسته اند.... میخندند و میخندانند دلهای را که غبار غصه بر انها چیره شده است.پس خندان باد لبهایشان  پر از شادی دلهایشان  بی غم و غصه نگاهشان.....در پناه همان تک افریننده ی افریننده ها موفق باشند و سلامت و سر افراز و خوشبخت.ان شالله.

خوب دوستان خوب ومهربان امروز هم  مثل جمعه های قبل و قبلتر فیتیله مهامان خانه هایمان بود.با یک بغل شادی امدند و همه را به ما هدیه کردند.

عظمت کلمه ی سلام را با شعرشان به بچه ها نشان دادند.سلام یعنی سلامتی.

به رسم صمیمیت و دوستی  حال و احوالی با  ببیندگان داشتند . حال و احوال پرسیه متفاوت با همیشه. پر از شادی و پر از هیجان.

یک اکروبات بازیه مهیج راه انداختند و سه اکروبات  به هنرنمایی پرداختند.کارهای محیر العقول و در واقع چیزی شبیه به یک طرح دستی.نکته ی قابل توجه  در این قسمت قدرت بدنیه بالای عمو ها بود.

دوباره سلامی به رسم چارلی چاپلین به بچه ها کردند و ...

 در نمایش دکتر نی نیان اهمیت واکسن را برای کودکان نشان دادند.البته ترس از امپول و یا واکسن در اکثر بچه ها وجود داره ولی اینکه بدونند زدن واکسن چقدر برای سلامتیشون مفیده و نزدنش چه لطمه های جبران ناپذیری رو به همرا داره  خیلی اهمیت داره.

 اعلام برنامه ی بعدی رو با لهجه ی چینی با  حرکات چینی و با شکل و شمایل چینی اجرا کردند و این خودش یعنی نشون دادن  قسمت کوچیکی از فرهنگ چینی به بچه ها.

زندانیها باز جرم دیگری مرتکب شده بودند. این بار جرم همه شان به نحوی مرتبط با اسراف برق بود.

نمایش مجید کوچولو یک نمایش جدید زیبا و اموزنده بود ریتم دلنشین اول نمایش من رو به یاد  برنامه ی  علی کوچولو انداخت  به ان زمانها که بچه بودم و حال ببینیم برداشت یک دوست از این نمایش را :

نمایش از این حیث که نحوه ی خوردن صبحانه اعم از چای و نان را به بچه ها اموزش داد و در واقع همه ی بچه ها با هر سطح فرهنگی وخانوادگی در ابتدای زمان یاد گرفتن خوردن  غذا واجد چنین شرایطی هستند لذا این نمایش تاثیر گذاری زیادی روی یاد گیری و یا احیانا اصلاح اعمال و رفتار کودکان در حین غذا خوردن دارد پس معتقدم همه ی نمایشهای تلویزیونیه این رده ی سنی باید حاویه مطالب اموزنده و اینچنینی باشد حتی اشعار ریتمیک و ترانه ها.

پس منصف باشیم و قبول کنیم که برنامه ی فیتیله در مجموع چنین اثرات مثبتی داشته و دارد. امید که همه ی برنامه ها به مانند برنامه ی فیتیله دارای چنین  ویژگیهایی باشند و نمایشهای فیتیله سیر ترقی و پر باریه بیشتر را طی کند.

و اما حضور عمو ها در اسایشگاه کهریزک بیشتر از هر چیز دلهای همه ی ما را بهاری کرد.دیدن صمیمیت حاکم برانجا و پیرمد خوش صدا به شادیه بیشتر و بیشتر ما افزود.هنرمندان محبوب ما همیشه و در همه ی لحظات زندگی دل بندگان خدا را شاد میکنند و این بار کاری بس بزرگ و شایسته انجام دادند.

و شاهنامه خانی اخرین نمایش این هفته ی فیتیله بود. شاهنامه خانی اقدامی بسیار موثر و مفید در نشر فرهنگ اصیل ایرانی همچنین  اگاهی بخشی فرزندان این مرز و بوم نسبت به میراث گرانبهای ادبی و تاریخی کشور ما ست و ضرورتش همیشه احساس شده.زیرا رجوع به گذشته  و تاریخ هر کشور در واقع به نوعی هویت بخشی به نسل هاست.

پایان بخش برنامه یک سرود بسیار زیبا بود با این متن: خدا جون خدای خوب و مهربون تو که خورشیدو دادی به اسمون تو که دریا رو دادی به ماهیا گل گذاشتی تو تموم گلدونا......خدای من خدای خوب و مهربان  به خاطر همه ی انچرا به ما عطا کردی شکر. تو راسپاس میگوییم و همواره سجده بر خاکت میزنیم.

و در پایان  مثل همیشه یکی از درسهایی که معین از برنامه ی فیتیله گرفته را باز گو میکنم:

قبل از اینکه بخواهم به پسر تقریبا دو ساله ام که تازه زبان باز کرده بود جمله ی مقدس صلوات را اموزش بدهم  خودش به تاثیر از صلواتهای مکرر اقای قناد در فواصل برنامه ی فیتیله با زبان شیرینش صلوات فرستاد و حتی جمله ی و عجل فرجهم را جا نینداخت.من فقط بعد ها وقتی بیشتر متوجه شد گفتم : این جمله به این معنیست  صلوات بر محمد و ال او و ظهوراقا امام زمان  را نزدیک بگردان.شاید او با ذهن کوچکش هنوز نتواند معنیه جملاتم را بفهمد ولی مهم است که مسلمان است و صلوات را یاد گرفته.

و فیتیله ی شادیها همچنان ادامه دارد........................................................................................................................

 

Image and video hosting by TinyPic
نظرات 39 + ارسال نظر
ریحان جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:07 ب.ظ

من حرفی برای گفتن ندارم فقط میخوام بگم متنهاتون مثل همیشه عالی بود

مرسی از لطفت عزیزم.

ساناز مامان دانیال جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:09 ب.ظ http://sanazdanialaria.blogfa.com

سلام سمانه جان کجا بات کامنت بذارم در مورد سایه دور عکس راستش اگه درست متوجه شده باشم که چی می خوای یه صفحه است گوشه فتو شاپی که باز میکنی پایینش یه اف ایکس داره اونو بذن
دراپ شادو سایه زیر میندازه
و استروک هم خط دور اونجا یه عالمه گزینه داره برای تغییر اوکی نکنی همه را میتونی همون لحظه انتخاب کنی و روی عکس ببینی راستشو بخوای من اونقده بالا و پایین میکنم خودم هم یادم میره چند تا گزینه فعال کردم ولی اصلش تو همون اف ایکس پایینه ولی این بار دقیق نگاه میکنم و اسماشونو مینویسم میگم بهت امیدوارم با همین یه ریزه هم کارت راه بیوفته

مرسی

شادی جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:15 ب.ظ http://fitilehdonyatatile.blogfa.com

سین لام الف میم

با با تو دیگه کی هستی؟ خیلی قشنگ می نویسی! چه بسر کوچولوی با مزه ای داری!!
فقط ۱ گله ازت دارم!!!!! چرا به دوستات نمی گی به من هم سر بزنن؟
دوست دارم

سلام. ممنون. چشم حتما لینکت میکنم.

غزاله جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:41 ب.ظ http://www.tarlan-parvane.blogfa.com

:خوب عالی بود:
امید وارم همیشه موفق باشید
مرسی
بای

ممنون که سر زدی.

مریم -مامان آرتین جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:45 ب.ظ http://www.artin86.blogfa.com

سلام دوست خوبم .
چقدر جالبه انقدر طرفدار برنامه فیتیله هستید البته من از همون بچگی اصلا آقای قناد خوشم نمی یومد .

راستی چطور عکسهای معین جون رو انقدر قشنگ می زارید . اگر ممکنه به من هم یاد بدید .

به امید دیدار

سلام مریم جان خیلی لطف کردی بهم سر زدی.البته هر کسی یه نظری داره نمی دونم چرا بدتون میاد ولی میل خودتونه.
ارتین گل ما چطوره؟؟اب و هوای امریکا بهش ساخته؟؟ یا اینکه اذیتتون میکنه؟؟
درهر صورت هر جای این دنیا که هستید ایشالله بهتون خوش بگذره.
عکسها هم تو فتو شاپ و ساده ترین ترفندها هست .چون زیاد وارد نیستم.راستی ماشالله تو که میایی نی نی سایت .خوب برو تبادل نظر قسمت سایر موضوعات مربوط به والدین و کودک تاپیک زوزو که عنوانش اینه: این یک تاپیک متفاوت هست اگه وقت داری و حوصله بیا تو. اگه بری و انو با دقت از اول تا اخر بخونی کلی چیز یاد میگیری. این کارای من فقط مال یه صفحه از اون تاپیکه تازه دست و پا شکسته. حتما برو و بزودی عکسای ارتین کوچولومونو خوشگل مشگلترش کن بزار تو وبش. موفق باشی عزیزم. خوش بگذره.

ثنا جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:39 ب.ظ

سلام سمانه جان مثل همیشه عالی بود.ممنون که حرف دل ما رو مینویسی.

سلام. خواهش میکنم.با خودم عهد بستم که همیشه اینکار رو بکنم مگر در مواقعی که دسترسی به اینترنت نداشته باشم.

سمیرا مامان رژین جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:30 ب.ظ http://www.rojin1385.blogfa.com/

سلام سمانه خانوم
من هستم و گاها سر میزنم به سایت و وبلاگم و ........... در هر صورت خوشحالم که تو کارات کلی پیشرفت کردی و دیگه برای خودت استاد شدی و سرت شلوغه حسابی تا حدی که وقت نداری دیگه حتی جواب سوالی را هم بدی البته قبول دارم که مشغله های امروز حظور ذهن برای جواب دادن نمیگذاره و فرصت هم اونقدر کم هست که ادم بعدش هم نمی تونه به هم سر بزنه تا جواب سوال دوستاش را بده یا راهنماییشون کنه موفق با شی تو نوشته هات و کارهات و روز به روز بهتر باشی

سلام سمیرا جون.خوش اومدی. راستی جواب کدوم سوال. اگه اف گذاشتی مطمئن باش به دستم نرسیده .در غیر این صورت اگه منظورت سوالی بود که در مورد فتو شاپ داشتی که اونم همزمان ان بودیم گفتم که اصلا من تو باز گو کردن انیه مطالب فتو شاپ ریپ میزنم و نمی تونم اصلا درست و حسابی بگم. خودم باورت میشه از خودم خیلی کارا رو در اوردم من فقط یکی از ترفندهای زوزو رو یاد گرفتم. شما که ماشالله استادی شدی واسه خودت. راستی باورت میشه من هنوز یاد نگرفتم عکس تو حروف بزارم. در هر صورت موفق باشی.ممنون که سر زدی و رژین رو از طرف من ببوس.

مرجان شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:37 ق.ظ http://aghashahrad.blogfa.com

سلام
جالبه. فکر نمی کردم اینقدر فیتیله ای باشی ! جالب بود.
موفق باشی

پارمیدا شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:08 ق.ظ

سلام سمانه جان. ممنون از پست جدید عالیه. حرف نداره. زنده باد فیتیله.هوراااااا

نسیم مامان آرتین شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:36 ق.ظ http://www.niniartin.persianblog.ir

دوست دارم یه دفعه این برنامه رو ببینم چون تا حالا ندیدم... معین از چند سالگی نگاه میکرد؟؟

سلام خوش اومدی نسیم جون. چطور ندیدی. یعنی تا حالا جمعه ها تلویزیون رو روشن نمیکردید؟؟ خوب خالی از لطف نیست دیدنش. حتما ببین. خیلی بدرد بچه ها میخوره. مخصوصا از حالا برای ارتین جیگر خیلی خوبه. داره بزرگ میشه و از الان کلی چیزای خوب یاد میگیره. تو فقط بشین یه گوشه و بزرگ شدن و تربیت خوب یاد گرفتن بچتو ببین که چطور چیزای خوب ازشون یاد میگیره.. موفق باشی.

لیلی مامان یونا شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:39 ق.ظ http://youna.persianblog.ir

سلام
یونای من هم این برنامه رو دوست داره و میشناسه

گروه چهره نما شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:00 ب.ظ

سلام خستهنباشید . خداقوت .مطالبتون گویا و جالبه. فقط خطا نتخابیتون برای خوندن بچهها کمی سخته البته فکر کنم. البته منظورم فاصله بین خطوطه. نوشتارهاساده و روان هستند و خیلی دلنشینند .متن زهرا خانم هم قابل توجه است و دلنشین. از همه بهتر عکسها است هم صاحب عکس ها هم سلیقه شما در آراستن عکسها و انتخابشون.نکته دیگه

سارا(ماان تارا) شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:20 ب.ظ http://tara-2005.blogfa.com

ممنون خبرم کردی .
به وبلاگ معین رفتم ولی کامنتم ثبت نشد.
ببوسش.

عمو باربد شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:30 ب.ظ http://amoobarbod.blogfa.com

سلام
ممنونم که به من سر میزنین...
مواظب اقا معین گل باشین....
در پناه حق

ندا شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:01 ب.ظ

سلام من تازه با وبلاگتون آشنا شدم با اینکه سن و سالی از من گذشته!!! اما عاشق فیتیله هستم من گرافیک خوندم در زمینه فتوشاپ و کارهای گرافیکی اگر کاری از من بر بیاد خوشحال می شم کمکی کرده باشم کاش آهنگهای جدید برنامه رو برای دانلود بزارین ممنونم

سلام از اشنایی باهاتون خیلی خوشحالم. کاش وب سایت داشتید. خوب چقدر جالبه یعنی شما مخ فتو شاپید درسته؟
در هر صورت حتما براتون ایمیل میزنم در فرصت مناسب. مرسی.از لطفت.

مهدیه شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:15 ب.ظ http://shaparakkocholo.blogfa.com

سلام سمانه جون.من اپم بیا منتظرتم

غروب شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:27 ب.ظ http://amintarokh1.blogfa.com

$$
$$$$$$$$$$$$$$
____________$$

_____$$$
_____$$$
_____$$$
_____$$$
_____$$$
_____$$$____$$
_____$$$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_________________________$$$$___$$
_______________ ___$$$$$$_______$$
_____________________$$_________$$
________________________________$$
________________________________$$
________________________________$$
________________________________

مامان رویا یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:16 ق.ظ

ماشاالله به اقا معین الدین خوشکل

مهرنوش یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:29 ق.ظ http://grayidea.wordpress.com

دوست عزیز سلام
من همیشه دلم می خواست واکنش بچه ها را هنگام تماشای این برنامه ببینم ! عکسهایی که گذاشتید نشان داد که بچه ها مثل من مفتون صحنه ها می شوند !!!

**** یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:40 ق.ظ

ببخشید شماواقعا طرفدار فیتیله هستید

شهرام یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 ق.ظ http://saharfilm.blogsky.com

سلام
اول از همه عذر خواهی میکنم به خاطر اینکه دیر جواب سوال شما رو میدم. ( چون تازه کامنت شما رو دیدم.)
در مورد میکس جشن فیتیله باید به عرض برسونم که تدوینگران موسسه ما این فیلم رو در مدت یک هفته آماده کرده و در دسترس عموم قرار دادند. با توجه به اینکه این برنامه در ۳ سانس اجرا شد و ما هر سانس را جداگانه میکس کردیم.( همینطور که در وبلاگ موسسه ذکر کردم این جشن با سه دوربین پوشش داده شد که طبیعتاْ تدوین تصاویر سه دوربین هم وقت گیر است. ) خوشبختانه فیلم با کیفیت عالی ( از نظر تصویربرداری و صدابرداری و میکس و ....) منتشر شد و مورد استقبال و رضایت بیننده ها قرار گرفت. امیدوارم حاصل کار همکاران ما هم در سمنان که زحمت تصویربرداری و میکس این جشن را به عهده داشته اند عالی و مورد قبول شما باشد.
موسسه سحر فیلم در خدمت شماست.
موفق باشید.

مهدی( وبلاگ ترانه علیدوستی) یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:23 ب.ظ http://www.taranehh-alidoosti.blogfa.com

سمانه خانم
سلام
ازاینکه به وبلاگ هواداری ازخانم ترانه علیدوستی
سر زدید بسیارخوشحال و ممنون هستم و ازبابت تسلیت تان به خاطر ارتحال خسروشکیبایی عزیز نیز مرهون می باشم.
وبلاگتان را درحد همان مختصر وقتی که از گذاشتن پیام شما گذشت،دیدم.
الحق که جای سپاس ویژه دارید...درروزگاری که حس کودکانه و روح لطیف آنها در آدمیان و بزرگسالان مرده است،خانمی می آید و( آنطور که استنباط کردم) از برنامه ی گروهی که برنامه ی کودک می سازند تقدیر می کند.
پیام های آنها را راهگشای تربیت کودک خود( آقامعین ) می داند و بر خوش سلیقگی آن تأکیدمی کند.
دست مریزاد.
راستش بگویم که خود من علیرغم آنکه از تله ویزیون متنفرهستم( به خاطر رسالت هایی که در جهان سوم دارد)،از همگرایی ها و وحدت های گروه های هنری خوشحال می شوم . افرادی که سال های متمادی با هم هستند و گروهشان از هم منحل نشده و طبق ان وحدت کلمه ای که دارند،همدیگر راحمایت و پشتیبانی میکنند.
گروه خوب فتیله را دوست دارم.
از بابت آنکه سال ها می شود که آنها را کنار هم می بینم ومی بینیم و این ستودنی و ارج نهادنی ست.
برایتان خوشحالم وبرای معین عزیز نیز ارزوی سلامتی دارم.
.....
اما وبلاگ شما
قالب خوبی دارد،اما چندان مناسب کودکان نیست. خط های زمینه و این سیمی کناره وآن قلم انتهایی مختص وبلاگ نویسندگان است. میگویم ؛این تنها نظر من است و تصمیم گیرنده شماهستید. قالب هایی با رنگ صورتی و زرد روشن،علاوه بر آنکه نیت وبلاگ شما راهویدا می کند،بلکه باعث می شود که حتی کودکان نیزبرای دیدن اسک !های وبلاگ شما پدرومادر را مجبور به توقف اینترنتی کنند.
یکدستی فونتها را در طول وبلاگ رعایت کنید.
فونت اخیرتان زیاد خوب نیست و رنگ ها هم بازی زیاد دارند و رنگ به رنگ می شوند.اگر تغییر رنگ فونتها برای ایجاد یک فضای فانتزی است،آنرا با رنگ های شادتری امتحان کنید.
زیاده جسارت است و باورکنید اگر برایم مهم نبودید،نمی گفتم و بی حرفی رد می شدم.
...
خداوندسلامت نگاهتان دارد
به امیدعاقبت به خیری تمام کودکان ایران زمین.
....
وبلاگ ترانه علیدوستی
باویژه نامه ای به مناسبت ارتحال خسروشکیبایی
از رحلت تا چهلم...هردو روز یکبار با مطلبی به روز می شود.
منتظرتان هستم.

سلام . بینهایت از لطفتان ممنون. خدا حفظتون کنه.

مینا یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:27 ب.ظ

سلام سمانه خانم مهربون
ترو خدا ببخشید دیر اومدم آخه کارتم تموم شده بود . من شما رو خیلی دوست دارم چون خیلی با گذشتید .
سمانه خانم واسه شما توی حرم امام رضا دعا میکنم و نایب الزیاره همتون هستم . خب بله دیگه من تا حالا عمو پورنگ رو از نزدیک ندیدم البته چند بار می شد که ببینم. موقع هایی که توی مشهد برای جشن یا اجرای برنامه اومدن . ولی خب دیگه متاسفانه همون موضوع که خونواده ها درک نمی کنن پش میاد و نمیشه .
اما اشکالی هم نداره واسه من مهم الگو گرفتن از اخلاقهای خوب عمو پورنگه . سمانه خانم شما ازم پرسیدید فونت های وبلاگتون چجوریه ؟ خب باید بگم اندازش خوبه فقط به خاطر اینکه خط ها با هم قاطی نشن شما باید فاصله خط ها رو بیشتر کنید . البته این کار رو نمیشه کرد فقط در یه صورت میشه کرد که آخر هر خط یه اینتر بزنید . تا فاصله خط ها زیاد بشه و با هم قاطی نشن . البته اینطوری هر خط یه پاراگراف حساب میشه ولی نوشته ها واضح میشن . من خودمم این کار رو میکنم . فونتتون قشنگه اصلا همه چیز وبلاگتون قشنگه . مثل اخلاقتون که خیلی قشنگه .
راستی میشه چندتا فضولی بکنم و بپرسم شما چند سالتونه ؟ اهل کجایید ؟چطوری که با داشتن بچه کوچیک بازهم می تونید به کارایی که دوست دارید مثلا همین وبلاگ برسید ؟ آخه من خودمم آبجی دارم ولی همیشه از اذیت بچه هاشون و کارای خونشون اینقدر میگن که من همش فکر میکنم هر کسی بچه داشته باشه دیگه هیچ کاری نمی تونه بکنه ! ولی با دیدن شما به زندگی امیدوار میشم که همه مثل اونا نیستن . راستی شما گفتید تولدتون 11 اردیبهشته خب کاش سه ماه پیش با شما آشنا میشدم ولی اشکالی نداره انشاالله سال دیگه اگه عمری بود جبران کنم .
راستی تولد معین جون کیه ؟ الهی فداش بشه خاله مینا .
خب وقتی با شما آبجیم میشم خاله معین جون دیگه . اگه دستم بهش می رسید میخوردمش . اونوقت مامانش منو میکشت . بی خیال ...
فعلا با اجازتون میرم . خدانگه دار نگاه قشنگ شما باشه همیشه...

سلام عزیزم. خیلی منتظرت بودم. خوش اومدی
سریع برم سر جواب سوالات چون خونه نیستم و خونه ی اقوام و اینترنت و درست نیست زیاد باشم.
من ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۰ متولد شدم. معین ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ متولد شده
با باباش تو یه ماه. اکثرا اینجور میشه .منم با بابام تو یه ماه بود تولدمون.بگذریم
خواهر گلم معین میره مهد کودک. منم دیدم لازم نیست حتما مادر بره سر کار تا بچه بره مهد کودک. گاهی اوقات بچه هایی که تو خونه جون مامانشونو میگیرن باید برن مهد کودک تا یکم سر به راه بشن. روزای اول مثل همه ی بچه ها گریه میکرد و میگفت نمیرم ولی من قاطعانه میگفتم باید بری مهد کودک تا چیزای خوب یاد بگیری و بعدشم تو دلم میگفتم اگه مقاومت نکنم دوباره میرم سر خونه ی اولم یعنی از صبح که پا میشم همش چشم باید به خرابکاریها و صدمات مالییی که بهعمون میزنه باشم. مثلا دوربین دیجیتال و تو لیوان اب شستن و چمیدونم گلدون با ارزشم رو خورد خاک شیر کردن و مموری کارت موبایلمو شکستن و موبایل رو کشوندن رو سطح زبر و شیششو کلی خط انداختن و... اگه بگم اینجا جا نمیشه. یعنی اگه خرابکاریش فقط در و دیوارو کثیف کردن بود میشد یه کاری کرد. خلاصه که معین چیزای زیادی بلد بود که همشو از عمو فیتیله ایها یاد گرفته بود و وقتی میرفت مهد تو شعر خودن از همشون سر تر بود و شایدم چیزای دیگه ولی هدف من بیشتر این بود که اونجا سرگرم بشه و بین همسناش بیشتر باشه چون تو خونه اکثرا تنها بود. من اون و فیتیله که البته معین که ترجیح میداد دیدن فیتیله رو به رفتن و موندن بین همسناش. ..
خواهر گلم خواهرت و بقیه ی اونایی که از شیطنت بچه ها و کارهای انبار شدذه و عقب افتاده ی خونه غصشونه راتس میگن. حالشونو درک میکنن. خوب بچه بیست و چهار ساعته خونست و واقعا تا بیایی اینجا رو تمیز کنی پشت سرش میان برات کثیفش میکن. ولی حالا معین صبح تا ظهر نیست ومن به همه کارم میرسم. بعد از ظهر دو ساعت تا دو ساعات و نیم میخوابه تا بیاد بیدار شه و باز فیتیله ببینه باباش میاد و بعدشم خیلی خوش بحالمه که باباش کمک حالمه میبرتش بیرون پارکی جایی و بعد منزل شام فتیله و سریالهای شبانه و بعد خواب. اصولا هر وقت شب هم که لامپها خاموش باشه و صدایی نشونه میخوابه حالا چه بخواد ساعت ۷ شب باشه چه ۲ نصفه شب.خیلی خوب ارتباط میگیره با دیگران اگه ببینتش با زبون شیرینش صدات میزنه مینا اخه یه دوست تو مهد کودک داره به اسم مینا و بعدشم نمیزاره اول تو گازش بگیری خودش گازت میگیره بس ک شیطون قربونت برم.
فونتم رو عوض کردم چون اصلا من با یه فونت دیگه تو word مینوشتم و اصلا حواسم نبود وبلاگ که از اون فونت نمیشه نوشت. فقط تو کامپیوتر خودم اونجوری میدیدمش. این بود که خیلی خرچنگ غورباقه بود. به بزرگیه خودتون ببخشید. در هر صورت الاح شد.دوست دارم یه عالمه .
اهان جوا سوال دیگت اینه که من شمالیم.گمونم کاملا متوجه شدی چرا میتونم با داشتن بچه به کارام و تفریحاتم برسم. همیشه تو ویلاگم منتظر حضورت هستم.خدا به همرات باشه.

مینا یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:51 ب.ظ

به به الان اندازه نوشته هاتون خیلی خوبه و اصلا احتیاج به زدن کلید اینتر هم نداره . اون کلید ایتر برای وقتی خوب بود که اندازه نوشتنتون مثل قبلا بود ولی الان دیگه لازم نیست . راستی ببخشید دیر شد ولی لینکتون هم کردم سمانه خانم گل

اتوسا دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:35 ق.ظ http://black-t-shirt.blogfa.com

سلام عزیز وبت عالیه به وب منم بیا ok?????????

سلام عزیزم وبت رو دیدم عالیه.نظر هم گذاشتم.

مهدیه دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:15 ق.ظ http://shaparakkpcholo.blogfa.com

مواظب معین جون باش.
فکرمیکنم باید خیلی مواظب باشی چون بدجوری مات ومبهوت شده.
مطلبتون هم جالب بود.
فعلا

سلام عزیزم. مواظبش باشم؟؟؟ چرا؟؟داره فیتیله میبینه ها. من اصلا تا یکی دو ساعت دورو برش نیستم بدون هیچ حرکتی و چشم برداشتنی خیره به تلویزیون.البته فاصله ی درست رو رعایت میکنه و در ارامش میبینه.باهاش غذا میخوره باهش دراز میکشه بااش میخوابه. باهاش میخنده و حتی گاهی با گریهاشون گریه میکنه!!!!!.
مرسی عزیزم بهمون سر زدی.لطف کردی.

ساناز دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام سمانه خانم
بازم من با کامنتهای طولانیم اومدم تا خستتون کنم.
مثل همیشه به خوبی برنامه رو تعریف کردی. من نمیدونم زهرا خانم چند سالشه ولی خیلی قشنگ مینویسه از طرف من از ایشون هم تشکر کن .
در مورد فونت هم خوب شد که متوجه شدی. راستش اولین بار که این فونت رو دیدم حدس زدم که باید همچین اشتباهی کرده باشی به خاطر همین گفتم اکه ممکنه
عوضش کنی. آخه اولا از دختر خوش سلیقه ای مثل تو انتخاب همچین فونتی بعید بود و دوما رشته من کامپیوتر و تو پروژه هام از این اشتباه ها زیاد کردم تا یاد گرفتم .در هر صورت الان خیلی بهتر شده. چون مسافرت هستی و دسترسی به اینترنت سخته بیشتر از این وقتت رو نمیگیرم . امیدوارم شمال بهتون خوش بگذره .

سلام ساناز جان. اصولا کامنتهای طولانی خیلی خیلی خوشحالم میکنه. درست مثل یک نامه ی طولانی یا یک طومار که اونی که نامه بدستش میرسه میدونی که خیلی خوشحاله که نامه ایه که براش رسیده بلند بالاست.البته اگر اون نامه از یک عزیز باشه که خیلی لذت بخش تره. همه ی عزیزایی که برام نظر میزارند برام عزیزند و از نظرات کوتاه و بلندشون لذت میبرم.
مرسی اگه شما عزیزان بهم نمیگفتید شاید حالا حالا ها نمیفهمیدم. و البته قالب هم بهم ریخته و باید سر فرصت درست کنم.
و زهرا جان دوست خیلی خوبم همون زهرای وبلاگ عمو ها ست. خیلی خیلی برام عزیزه درست مثل شما.
دوستتون دارم.

غروب دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:37 ب.ظ http://amintarokh1.blogfa.com

سلام عزیزم
نه کاره حرفهای که نکردم
ولی خوب خیلییییییییی دوست دارم دیگه

زهرا سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:27 ب.ظ

با سلام و عرض ادب
وظیفه ی خودم دانستم که از همین جا از تمامی عزیزان که نسبت به من و نوشته هایم لطف دارند تشکری داشته باشم
در حالی که جبران این اظهار لطف شما به من در توانم نیست و از این طریق تنها خواستم با زبانی ساده از تمامی شما سپاسگذاری کنم

انشاالله که همه ی شما در پناه حق شاد و سربلند زندگی کنید
با تقدیم سبدی از گلهای محبت

سلام. ممنون از محبتهات دوست خوبم.

غزاله سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:43 ب.ظ http://www.tarlan-parvane.blogfa.com

____8888___88888888___8888_
___888888_8888888888_888888___
___888888888888888888888888___
___888888888888888888888888__
____8888888888888888888888__
_____88888888888888888888__
_______8888888888888888___
_________888888888888____
______________**___________
____####______**______####_
___#######____**____#######
____#######___**___#######_
______######__**__######__
*•. .•*..*•. .•*..*•. .•* *•. .•*..*•. .•*.*•
اپ کردم
بیای خوشحال میشم
منتظرتم

فریناز سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:09 ب.ظ http://www.mohsen-keivan.blogfa.com

سلام عسیسم
مرسی که سر زدی
ببخشید دیر اومدم گرفتار بودم
با نظرت موافقم واسه همینم هست که موفقن
در مورد وبلاگت هم به نظرم خیلی فعالی و این خیلی خوبه
با حوصله مینویسی و خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم؟
فعلا

سلام. ممنون از لطفتون. زحمت کشیدید. حتما با کمال میل لینکتون میکنم.

اتوسا سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:45 ب.ظ http://black-t-shirt.blogfa.com

سلام ممنون که به وبم اومدی درسمم خوبه بد نیست کارنامه شد ۱۹و ۹۳

غروب چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:12 ب.ظ http://amintarokh1.blogfa.com

قالب جدید مبارک باشه

من اپم دوست گلم

پریا چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام سمانه گلم.
خوبی؟
بابا دمت گرم. دستت درد نکنه که برنامه های هر هفته رو مرور میکنی.
چون من این هفته که گذشت مجید کوچولو و چند تا از نمایش ها رو از دست دادم و فقط تونستم نمایش آکروبات رو ببینم. ولی الان همه رو از وبلاگت خوندم و کلی خوشحال شدم که فهمیدم موضوع نمایشها چی بوده.
عکسهای معین هم خیلی قشنگه و کاملا علاقه اش به فیتیله و عموها رو نشون میده.
عزیزم معین کوچولوی ما رو ببوس.


راستی تو نمیدونی عمو فروتن چرا سانحه دیده بود؟ سر صحنه اینطور شده بودن؟

سلام. نه عزیزم منم نمی دونم ولی همیشه دعاگوشون هستم.ایشالله همیشه سلامت باشن.

سمانه عموپورنگی پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:02 ق.ظ http://Dariushgan.blogfa.com

سلام سمانه خانوم گل.
خوب هستین؟
تشکر از اینکه بهم سر میزنین.
وبلاگتون هم خیلی خوشگل تر شده.
یعنی خوشگل بود ولی فونتتون رو ریزتر کردین خوشگل تر شده.
فعلا
دست علی یارتون .....خدانگهدارتون

زهرا پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:52 ق.ظ

سلام سمانه جان
روزتون مبارک .......
البته ببخشید دیروز روز جوان بود اما خودتون که در جریان هستید اصلا هیچ نظری ثبت نمیشد به هر حال از نظر من عرصه ی زندگی متعلق به شما جوانان است. پس ،هر روز ، روز جوان و هر روز ، روز شماست .
در پناه ایزد منان

غروب پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:49 ب.ظ http://amintarokh1.blogfa.com

سلام عزیزم
سیستم بهم ریخته بود دوباره آپ کردم
منتظرتم

ساناز پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:28 ب.ظ

سلام به سمانه خانم عزیز و دوست داشتنی

پیشاپیش عید شعبان رو بهت تبریک میگم.امیدوارم این ۳ روز در کنار برنامه فیتیله به خودتون و معین جون خوش بگذره.

قالب جدیدت خیلی عالیه و در واقع میشه گفت حرف نداره من که از دیدنش سیر نمیشم.ای کاش برنامه شنبه رو هم بنویسی چون من نمیتونم ببینم وخیلی دوست دارم بدونم چه نمایش هایی اجرا میشه .

راستی قبلا آهنگ دختر و پسر گروه فیتیله رو برای دانلود گداشته بودی ولی الان هرچی گشتم پیداش نکردم. اگه لطف کنی اون آهنگ ها رو دوباره بذاری یا اگه آهنگ جدیدی ازشون داری برامون بذاری ممنونت میشم . یا حداقل بگی این آهنگ ها رو از اینترنت گرفتی یا جای دیگه ؟؟؟
امیدوارم اوقات خوبی رو داشته باشی . فعلا خداحافظ

سلام این عید به شما و همه ی دوستان خوبم مبارک باشه. اهنکها رو چشم اگه گذاشتم خبرت میکنم. برنامه ی شنبه رو هم حتما کاملتر شرح میدم. موفق باشی.

غزاله جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:08 ق.ظ http://www.tarlan-parvane.blogfa.com

¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•
_____****__________**** _______
___***____***____***__ *** ______
__***________****_______***____
_***___سلام___**__سلام__***___
_***____::::من آپم::::______***___
_*** ____________________***____
__***___بدووووووبیاااااا_____***____
___***_________________***_____
____***____منتظرم!____***______
______***___________***________
________***__بای__***__________
__________***___***____________
____________*****______________
__________***___***
____________*****
_____________***
______________*¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....

•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد