............... زندگی بی تناسب با فهم ! « تمام حرف جوانی هام برای گفتن بود »
............... حقیقت دینداری چیست ؟! « در چند پرسش و پاسخ با بابا محمود »
بالاتر از حجت
از هر خسی ملتمس کرم و از هر خاری متمنّی درم
مسافر را بدرقهپو و مجاور را صدقه جو
بدین نهج روزی خورد تا مرد !
شبی یکی از اقطاب شب خواب دید و از ماجرای آخرتش باز پرسید
گفت چون روح مرا بملاء اعلاء بردند ندایی شنیدم که " چه آوردی ؟! "
عرض کردم بار خدایا ! " هذا مما تضحک علیه التکلی "
یعنی این از آن چیزهائیست که می خندد بر او حتی زن بچه مرده !
من عمری بدریوزه گذراندم و به هر در که رفتم گفتند برو خدا بدهاد !
اینک چه بایدم که تو هم میگویی: چه آورده ای ؟!!
بالاتر از حجت
از هر خسی ملتمس کرم و از هر خاری متمنّی درم
مسافر را بدرقهپو و مجاور را صدقه جو
بدین نهج روزی خورد تا مرد !
شبی یکی از اقطابشبخواب دید و از ماجرای آخرتش باز پرسید
گفت چون روح مرا بملاء اعلاء بردند ندایی شنیدم که " چه آوردی ؟! "
عرض کردم بار خدایا ! " هذا مما تضحک علیه التکلی "
یعنی این از آن چیزهائیست که می خندد بر او حتی زن بچه مرده !
من عمری بدریوزه گذراندم و به هر در که رفتم گفتند برو خدا بدهاد !
اینک چه بایدم که تو هم میگویی: چه آورده ای ؟!!
زاهدا, گر درد دین داری دل آزاری مکن
ور دل آزاری کنی دعوی دین داری مکن
ملت اسلام را علت, ز بی دینی تست
چون سقیمش کرده ای بازش پرستاری مکن
خلق و خُلق خود جو نتوانی نکوتر داشتن
باری این چون و چرا, در خلقت باری مکن
تا غم دنیا خوری, اندوه دینت کی بود
کافرا اسلام را زین بیش غمخواری مکن
طالب عزتچو باشی, لاجرم خواری کشی
ترک آن عزت نمای و حمل این خواری مکن
خون ایتام و مساکین است آب و نان تو
اینقدر ای گرگ مردم خوار, خونخواری مکن
کمترین بارت, بود سنگین تر از کوه احد
با چنین اوزار , دعوی سبکباری مکن
دزد کالای شریعت جز تو , در بازار نیست
محتسب را چون نبینی ترک طراری مکن
ایزدی, دینداری ار خون مسلمان خوردنست
رو به بیدینی بساز و میل دین داری مکن
عفت , زینت زنان است !
.
حضرت محمد (ص) : فرموده اند :
عفّت ، زینت زنان است.
نهج الفصاحه ، حدیث۲۰۰۸
مطالب مرتبط :
... پیامبر (ص) و برتری زنان
... خطر غیرت بیجای مردان درباره زنان
... پاکی پیشه کن تا همسرت پاک بماند
... سفارش جبرئیل درباره زنان
... زنان را گرامی بدارید اگر گسترش عفاف میخواهید!
... امانات الهی (بانوان) را گرامی بداریم
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
چرا امیرمؤمنان (ع) در آغاز کار با مخالفین خود نجنگید؟!
امام (ع) فرمود :
404) لایه فی کتاب الله: [لوتزیلوا، لعدبنا الذین کفروا منهم عذاباً الیما] فقال له: و ما یعنی تزایلهم؟. قالک ودائع مؤمنون فی اصلاب کافرین، فکذلک القائم (ع) لن یظهر حتی تخرج و دائع الله عزوجل. فاذا خرجت ظهر علی من ظهر من اعداء الله عزوجل فقتلهم .
« به جهت آیه ای در قرآن که می فرماید: (اگر زایل می شدند، کافران را از آنها با عذابی دردناك عذاب می کردیم.) [ 65 ]
ابوبصیر گفت: منظور از زایل شدن چیست؟
فرمود : نطفه های مؤمنان که در صلب پدران کافر به ودیعت نهاده شده، همچنین است قائم ما (عج)، هنگامی ظاهر می شود که امانتهای خدا همه بیرون آیند (دیگر نطفه مؤمنی در صلب کافر باقی نباشد) هنگامی که همه امانتهای خدا خارج شدند او ظهور می کند، هر کس در برابر او شمشیر بکشد او را می کشد.» [66]
او ( حضرت ولی عصر " عج " برطرف کننده رنجها و اندوهها از شیعیان است بعد از اندوهی سخت، بلائی طولانی، و ستمی جانکاه. خوشا به حال آنانکه آن زمان را درك کنند. |
405) هیهات، هیهات!. لا والله لا یکون ما تمدون الیه اعینکم حتی تغربلوا!. لا والله مایکون ما تمدون الیه اعینکم حتی تمحصوا!. لایکون ما تمدون الیه اعینکم حتی یشقی من یشقی و یسعد من یسعد .
زور و شلاق و تربیت !
تاریخ ایران (پیشدادیان و کیانیان)
"فرزندم! من هر چند عمر پیشینیان را یک جا نداشته ام، ولى در اعمال آنها نظر افکندم، در اخبارشان اندیشه نمودم، و در آثارشان به سیر و سیاحت پرداختم، آن چنان که گویى همچون یکى از آنها شدم، بلکه گویى من به خاطر آنچه از تجربیات تاریخ آنان دریافته ام با اولین و آخرین آنها عمر کرده ام"!.
(خطورات) از آنجور حرفا ...
... ابزارهای روئیت صور برزخیه عبارتند از : آب . آئینه . هوا . اجسام صیقلی و شفاف . جسم سیاه براق . انوار ودبره فلكیه و ..... شیشه و بلور هم میتوانند آیا آتش هم میتواند ... ?!
معضل لجوج
این معضل لجوج است و ما همچون مؤمنان پیش از خود از آن رنج میبریم. آن را میشود در دو نکتهی مرتبط به هم خلاصه کرد:
اولین نکته، ناشی از جهل نسبت به واقعیت، رفعت و دعوت معنوی دین است.
این جهل موجب میشود شاهد انسانهایی باشیم که دین را اهرمی قدرتمند برای خودخواهیها، جایگاه شخصی و درگیریهایی در جهت منافع شخصی و علاقه به غلبه یافتن بر دیگران قرار دادهاند.
متأسفانه تاریخ شاهد درگیریها و جنگهایی خشونتبار به نام دین بوده است؛ در حالی که آن نبردها به کلی از واقعیت ادیان و تعالیم آنها فاصله داشتهاند.
سیاست به جای هدف
با تأسف فراوان میگویم :
در کشور، سیاست به جای آنکه وسیله باشد، تبدیل به هدف شده است؛
به طوری که رهبران و احزاب و به تبع ایشان گروهها و افراد با بهرهجویی از آن زندگی میكنند.
امام موسی صدر، موسوعه
توجه به دردمندان و گرسنگان
امروز جمعه بود و هر هفته در چنین زمانی، من در جنوب و در نماز جمعهام، ولی امروز در این مراسم حاضر شدهام، زیرا فکر میکنم که در اینجا و همراه شما نیز گویی در حالت نمازم.
ایمان حقیقی از اهتمام به امور دیگران گسسته نیست، زیرا کسی که به دردمندان و گرسنگان توجه ندارد، اولین دروغگو و کافر است و از مؤمنان نیست.
از این رو، ما که در اینجا برای حل مشکل جنوب گرد هم آمدهایم نیز ایمان داریم و نماز گزاریم.
حكمت طهارت با آب
حكمت در آنكه طهارت از آب یا از خاك گردانید بوقت ضرورت نه با چیزى دیگر، آنست كه رب العالمین آدم را از آب و خاك آفرید تا آدمى پیوسته از آن بر آگهى بود، و شرف خویش در آن بداند، و شكر این نعمت بجاى آرد،
و آدم (ع) ازین جهت بر ابلیس شرف یافت كه ابلیس از آتش بود، و آدم از خاك، و خاك به از آتش، كه آتش عیب نماى است و خاك عیب پوش.
هر چه بآتش دهى عیب آن بنماید. سیم سره از ناسره پدید آرد. زر مغشوش از خالص پیدا كند.
باز خاك عیب پوش است. هر چه بوى دهى بپوشد، عیب ننماید.
و نیز آتش سبب قطع است، و خاك سبب وصل.
با آتش بریدن و كشتن است، با خاك پیوستن و داشتن است.
ابلیس از آتش بود لاجرم بگسست. آدم از خاك بود لا جرم پیوست.
و نیز طبع آتش تكبّر است برترى جوید، طبع خاك تواضع است فروترى خواهد.
برترى ابلیس را بدان آورد كه گفت أَنَا خَیْرٌ . فروترى آدم را بدان آورد كه گفت: رَبَنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا.
ابلیس گفت: من و گوهر من، آدم گفت: نه من بلكه خداى من.
برای كشتن تو نیزه هم فراوان است
محصولات مناطق ایران بزبان نظم
ای که از گرما زبانت از دهان آید برون
آب از چشمت چنان سیل روان آید برون
گر ندانی حاصلهر شهر در این ملک چیست
گوش کن کز پشت گوشت ناودان آید برون
حال با آهنگ ضربی شعر من از بر نما
تا هزارت آفرین در امتحان آید برون
عقرب جرّار از کاشان و از قمصر گلاب
زیره از کرمان و گز از اصفهان آید برون
موسیقی محلی مازندران, ننجان
متنی که در خوانش آمده با اصل خود ابیات شعری که شاعر محترم جناب آقای احمد غفاری سروده کمی تفاوت دارد که یحتمل ضرورت صوتی خواننده اثر بجهت وزنی مختصر تغییری لامحاله می نمود ولی ما در این پست بدوا خود متن خوانش و بدنبال آن متن کامل سروده شاعر را نقل میکنیم .
وقایع روزگار رهایی ( ترکیه )
« او به هنگام فترت دین ظاهر می شود، هر کس نپذیرد کشته می شود و هر کس سر ستیز داشته باشد خوار و زبون می شود، از دین آنرا آشکار می کند که واقعاً اساس دین بر آن استوار است و اگر پیامبر اکرم (ص) در میان مردم بود به همان داوری می کرد. دشمنان او فقیهان تقلیدگر هستند، که از روی ترس از شکوه و شمشیر او، و به طمع مال و مقام، فرمان او را می پذیرند، از اهل حق آنها که از روی کشف و شهود ربانی عارف به خدا هستند با او بیعت می کنند.» [185]
منظور از کشف و شهود، آن براهین عقلی و دلائل مسلم نقلی است که دیگر جای شک و تردید نباشد و گرنه آن کشف و شهود که اصطلاح اهل تصوف است در فقه شیعه ارزش و اعتباری ندارد.[ 186]
نخستین پرچمی را که مهدی (ع) ترتیب می دهد، به سوی ترکها (ترکیه) می فرستد و آنها را شکست میدهد و تمام اسیران و اندوخته های آنها را بر میدارد و به سوی شام حرکت می کند و آنجا را فتح میکند.... سفیانی با ترکها می جنگد، ولی شکست آنها به دست مهدی (عج) است، نخستین پرچمی را که مهدی (ع) ترتیب می دهد به سوی ترکها می فرستد |
674) انه اول قائم یقوم منا اهل البیت، یحدثکم بحدث لا تختملونه، فتخرجون علیه برمیله الدسکره فتقاتلونه فیقتلکم. و هی آخر خارجه تکون .
« او نخستین قائم از ما اهلبیت است که قیام می کند و به شما سخنانی می گوید که نمی توانید آن را تحمل کنید. از این رهگذر در تپه های دستگرد* علیه او خروج کرده، با او می جنگید و شما را طعمه شمشیر می سازد. و آن آخرین گروهی است که علیه او خروج می کنند .» [187]
* (( دستگرد نام آبادیهائی در حوالی بغداد، مرو، طوس، بلخ، بروجن و فلاورجان است))
طبیعی است که هر حکمی که از آن حضرت برخلاف آنچه انس گرفته ایم صادر شود، علامت سئوالی ایجاد می شود و اگر توفیق خدا نباشد انسان خیلی زود منحرف می شود و جنگ و جدال راه می اندازد و شیپورهای خبری را به کار می اندازد و به نام حق با منادی حق به ستیز بر می خیزد! العیاذبالله .
نیرنگ عاقبت بصاحبش برمیگردد !
اسْتِكْبَارًا فِی الْأَرْضِ وَمَكْرَ السَّیِّئِ وَلَا یَحِیقُ الْمَكْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ فَهَلْ یَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِینَ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلًا وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلًا
[انگیزه] این كارشان فقط گردنكشى در [روى] زمین و نیرنگ زشت بود و نیرنگ زشت جز [دامن] صاحبش را نگیرد پس آیا جز سنت [و سرنوشت شوم] پیشینیان را انتظار مى برند و هرگز براى سنت خدا دگرگونى نخواهى یافت (43/فاطر)
سید حسن نصرالله و مسئولیت پذیری
دبیر کل محترم و معزز حزب الله لبنان، در شب سوم محرم 1437
* سختیها، چالشها و خطرات به فردگرایی و بی مسئولیتی کمک کرده است چون در هر کشوری به اندازه ی کافی سختیهایی برای مشغول کردن اهالی کشور وجود دارد؛ و از سوی دیگر سرخوردگی، یأس، عدم اعتماد به نفس، عدم اطمینان به دیگران، ناکامی، احساس ناتوانی از موفقیت و پیروزی که در جنگ نرم روی اینها کار میشود. این دو جنبه کشورها و ملتها را به جایی رسانده است که فقط به خودشان فکر میکنند.
مطالب اخیر تارنمای mzare.mihanblog.com
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (137)
تقوا , همبستگی و اعتصام بحبل الله
كسی را به افراط مَسِتای ...
پدر و مادر در بیان معصومین (ع)
الهی گفتی مکن و بر آن داشتی
احساس مالکیت و موفقیت
سید حسن نصرالله و مسئولیت پذیری
بعد از خدا بلافاصله پدر و مادر !
برگه مرگ !
ارزش اولیاء در کلام اولیای خدا
آنسوی چهره ها ( 01 )
شب وصال (شجریان) + دانلود
یاد ایام شجریان + دانلود
در خیال (شجریان)+دانلود
کجا روند که یار از تو خوبتر گیرند !
چه افتخار به اینکه مازندرانی ام ؟!
اما شما شاید بخواهید مصلحت اندیشانه تر عمل میكنید. عیبی نیست عین بلوغ است....
خدا میداند كه این مطلب را خصوصی برای فرزندانم نوشته بودم اما نمیدانم چطور شد كه ... اینجوری فاش شد یا فاشش كردم... خدا رحم كند!..... بقول پدر مرحومم حال كه یك (1) داره میلرزد ؛ بگذار دو (2) هم بلرزد...!!
ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:؛ هیچ لازم نیست آدمی برای دفاع از خودش از غریزه نفرت كمك جوید. با عشق هم میتوان از خود دفاع كرد . سینه باید از كینه تهی باشد تا آدمیت چهره بنماید . وقتی به فطرت مراجعه میكنی به عشق نزدیكتر میشوی یا وقتی به عشق رو میكنی در مسیر فطرت گام مینهی .
من هر وقت آدم تر میشوم عاشق تر میشوم و هر وقت عاشق تر میشوم آدم تر ! « عاشق تر » كلمه تركیبی شاید نا متجانسی باشد . صفت تفصیلی در عشق یا عاشق!؟!
قیامت , همانندی روی ها و دلها
جانها بر لب رسیده دیدها گریان شده
روزى و چه روزى، كارى و چه كارى، روز بازارى و چه روز بازارى،
داوریگاه دنیا بسى دیده اى، باش تا بداوریگاه قیامت رسى،
درگاه پادشاهان بسى دیده اى باش تا درگاه عزت ذو الجلال بینى،
دیوان مظالم سلاطین بسى دیده اى باش تا دیوان مظالم قیامت بینى،
سراپرده هیبت زده، بساط جلال گسترده ایوان كبریاء بر كشیده، میزان عدل در آویخته، صراط راستى باز كشیده، فرادیس جمال آراسته، دوزخ هیبت بر آشفته.
مناظره با ابوحنیفه درباره فضیلت مولا علی (ع)
ساری,گاهنوشته های محمود زارع:در یکی از منابع قدیمی خواندم ( البته عین املای آن متن بشرح جزئیات در خاطرم نیست اما اصل ماجرا در باطنم باقیست که آنرا برای شما نقل میکنم و آن حجت قاطعی بود که ... زمانی از یکی از امامیه ( شیعیان اثنی عشری ) شنیدم که گفت با فضل بن حسن در سفری همراه بودیم . بمکانی رسیدیم که ابوحنیفه در آنجا برای تعدادی از افراد خویش بعنوان درس سخنانی میگفت.
فضل بن حسن گفت من از اینجا به بعد ادامه نمی دهم و نمیروم تا ابوحنیفه را ملزم کنم که در عقائد خویش بخصوص در ترجیح بوبکر و عمر بر امیرالمومنین علی علیه السلام نه تنها اشتباه میکند بلکه از روی لجاجت باطنی است که ... چنین ترجیحی قائل است ولی برای ورود به بحث با وی مجبورم حیله ای بیاندیشم چون وی اگر پی ببرد که من محب مولا علی هستم از بحث با من سرباز میزند و خواهد ترسید. برای همین خویش را بدوا بیطرف نشان داده تا بلکه موفق به مذاکره شده و وی را ملزم کنم.
آن همراه فضل که خویش از امامیه بود باو گفت میگویند بوحنیفه از علماء میباشد شاید نتوانی وی را ملزم کنی !
فضل گفت : هرگز حجت کسی بر حجت مومنان غالب نشود !
بعد با هم نزد بوحنیفه رفتند فضل درخواست کرد که سوالی دارد که پاسخ آن از سوی بوحنیفه بتواند تا برادر رافضی ! خویش را با آن قانع کند. بوحنیفه پذیرفت .
آل سعود و بیخبری از آیات الهی (وقتی پرده دار حرم غاصب است و بیخبر)
ساری,گاهنوشته های محمود زارع:... یَاأْتُوكَ رِجالًا وَ عَلى كُلِ ضامِرٍ (حج - 27 ) ازین عجیبتر كه چون ذكر سواران كرد مركوب بذكر مخصوص كرد نه راكب، گفت وَ عَلى كُلِ ضامِرٍ از بهر آن كه رنج رفتن ، و گرانى بار بر مركوبست نه بر راكب. ...
یک سواره حرامی از آل سعود با بی توجهی به آیات الهی بمهمانان حضرت کریم تا جایی بی حرمتی کرد که جانشان را بر سر سفره الهی بهدر داد و حال نه تنها توبه نمیکنند بلکه در پی متهم کردن مهمانان مومن هم بر آمدند !
بخشی دیگر از خطبه بند بالای غدیر
ساری,گاهنوشته های محمود زارع:... پس آن گاه، چنین وحیام فرستاد: بسم الله الرحمن الرحیم « یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْكَ مِن رَّبِّكَ ـ فی علی ـ وَإِن لَّمْ تَفْعلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعصِمُكَ مِنَ النَّاسِ » [ به نام خداوند همه مهرِ مهرپرور. ای فرستاده ما! آن چه از سوی پروردگارت ـ در باره علی علیه السلام ـ بر تو وحی شد، ابلاغ كن، وگرنه رسالت خداوند را به انجام نرساندهای؛ و او تو را از آسیب مردمان نگاه میدارد].
ربا جنگ با خداوند عالم است
آخرین پستهای وبلاگ گاهنوشته های بابا
-
ولی واقعی کیست ؟!
-
پایه هاى كفر
-
قضاوت ماهرانه
-
نماز
-
دریای کرم
-
بیا بنشین تو ای همرازم ای دوست
-
انذارهای امام علی (ع) به حاکمان
-
یاری اندر کس نمیبینم
-
خیر در نیوشیدن است
-
کمیت یا کیفیت ؟!
-
تجلیل...!
-
آیات آخر سوره حشر
-
راز و نیاز (02)
-
الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم
-
محمد (ص)
-
آنسوی چهره ها ( 01 )
-
ارزش قانون
-
مناظره عالم و شیطان
-
اطلاعات درمانی طب سنتی (01)
-
مقاله منسوب به طب الرضا (ع)
-
زشتی سیاست بی اخلاق
-
نردبان سازان ...
-
رباعیات و ثلاثیات (ثعلبی)
-
هوالرزاق
-
دوستی و توقع
-
نقد و غرض
-
شناخت خدا
-
تو واقعا مسلمانی و دیندار ؟!!
-
انسان کامل ( 35) آخرین قسمت
-
قفل دهان حسود یاوه گو
- همه پستها